Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.



ZAKRES USŁUG


  • Maszynowe wypełnienie ubytków ślizgu
  • Maszynowe szlifowanie krawędzi bocznej i dolnej wraz z jej podcięciem
  • Ręczne smarowanie na zimno oraz woskiem na gorąco
  • Wytłaczanie struktury
  • Regulacja wiązań pod wielkość buta
  • Ustawienie wiązania (waga, wzrost oraz zaawansowanie narciarza)



OPIS WYKONYWANEGO SERWISU


Wypełnianie ubytków

Proces serwisowania rozpoczyna się od wypełnienia ubytków w ślizgu. Pojedyncze rysy i drobne ubytki po oczyszczeniu zalewane są polietylenem przy użyciu maszyny Wintersteiger micro polyjet.

Większe ubytki, uszkodzenia do rdzenia oraz wszelkie dziury przy krawędziach są wypełniane dedykowanym tworzywem metal grip. Z kolei bardzo duże i głębokie uszkodzenia ślizgu możliwe są do naprawienia poprzez wycięcie uszkodzonego fragmentu oraz wklejenie w to miejsce kawałka nowego, dociętego na wymiar ślizgu.

Większe ubytki, uszkodzenia do rdzenia oraz wszelkie dziury przy krawędziach są wypełniane dedykowanym tworzywem metal grip. Z kolei bardzo duże i głębokie uszkodzenia ślizgu możliwe są do naprawienia poprzez wycięcie uszkodzonego fragmentu oraz wklejenie w to miejsce kawałka nowego, dociętego na wymiar ślizgu.

Wyrównywanie ślizgu

W celu wyrównania spodów oraz usunięcia drobnych rys ślizgi zostają wyszlifowane na papierze ściernym przeznaczonym do obróbki wstępnej. W kolejnym etapie zostają wygładzone na drobnym papierze i taśmie polerskiej. Ślizgi po tym procesie mogą pozostać gładkie lub może zostać na nie nałożona odpowiednia struktura. Obróbka ślizgów wykonywana jest na maszynie Wintersteiger.

Ostrzenie krawędzi

Krawędź ostrzy się w dwóch płaszczyznach, bocznej oraz dolnej. Kąt boczny narty odpowiada za utrzymanie jej na oblodzonym stoku, z kolei podniesienie krawędzi od dołu wpływa na łatwość przejścia ze skrętu w skręt. Ostrzenie krawędzi wykonywane jest na maszynach Wintersteiger.

Smarowanie

Smarowanie ślizgu ma na celu zabezpieczenie nart przed nadmiernym zużywaniem, do którego dochodzi w trakcie jazdy poprzez stały kontakt ślizgu z podłożem. Oddziaływają tutaj siły tarcia, które sprawiają, że ślizg mniej lub bardziej (w zależności od rodzaju śniegu) jest ścierany. Po dłuższym czasie bez stosowania smaru dochodzi również do utleniania się tworzywa, z którego ślizg jest wykonany, przez co ślizg wysusza się i staje się wypłowiały. A w przypadku wypłaszczonych stoków i gorszych warunków śniegowych smar wręcz umożliwia jazdę.

Smarowanie wykonujemy sposobem ręcznym na zimno jak i żelazkiem na gorąco - jest to najtrwalszy sposób smarowania ślizgów. Za pomocą specjalnego żelazka roztapia się kostkę smaru na ślizg i rozprowadza po powierzchni. Smar podgrzany do temperatury topnienia wnika dokładnie w strukturę ślizgu. Po wyschnięciu, nadmiar smaru ściąga się cykliną oraz szczotkuje.





Witryna stworzona na platformie